- Aby legalnie pracować w Hiszpanii należy uzyskać pozwolenie na pracę, które wydawane jest na podstawie umowy o pracę
- Do 30 kwietnia 2006 obowiązują procedury przewidziane w umowie o wzajemnym przepływie pracowników pomiędzy Hiszpanią a Polską
- Pracodawca powinien złożyć ofertę pracy w lokalnym urzędzie pracy oraz wniosek na wydanie zezwolenia na pracę i pobyt
- Zaaprobowane oferty pracy przekazywane są do Polski, gdzie publiczne służby zatrudnienia ( urzędy pracy ) organizują rekrutację
- Umowy o pracę podpisywane są na terytorium Polski, po podpisaniu umowy pracownikowi wydawane jest pozwolenie na pracę oraz przyznany jest numer identyfikacji podatkowej obcokrajowców ( NIO)
- Wymagane jest uzyskanie wizy w przypadku pozostawania na terytorium Hiszpanii dłużej niż 6 miesięcy
http://www.polonia.es – Ambasada RP w Madrycie
http://www.mir.es/dgei – Ministerstwo Spraw Wewnętrznych
http://www.mtas.es/migraciones – Ministerstwo Pracy i Spraw Socjalnych
http://www.mae.es – Ministerstwo Spraw Zagranicznych